COMPRESOARE


COMPRESOARE MECANICE CU CILINDRI TAURUS AMPLASATI IN W

Modelul in W este un compresor alternativ cu mecanism cinematic compus din arbore cotit, biela, crosshead, stem si piston. Gazul este comprimat in trei stadii diferite, compuse din trei cilindri, plasati reciproc la 60°. Cateva supape concentrice cu garnituri din plastic fac posibila aspirarea si evacuarea gazului.

In timpul pornirii, supapele sunt blocate pe deschis de actuatori pneumatici permitand o pornire la ralanti a motorului electric, astfel reducand consumul si stresul electro-mecanic. Miscarea de la motor la compresor este transmisa printr-o articulatie elastica Atex ce reduce stresul si vibratiile pe cat de mult posibil.

Cilindri compresorului functioneaza uscat: pistoanele care ating gazul nu sunt lubrifiate. Pentru a functiona fara lubrifiere sunt folosite garnituri de ultima generatie din plastic/teflon. Apoi o serie de scrapers montati pe stem opresc trecerea uleiului din cadru in stagiile de compresie.

Printre diferitele garnituri sunt cateva gauri de scurgere conectate la circuitul de ventilare ce duc catre exterior, pentru a evita ca o eventuala scurgere de gaz sa se amestece cu uleiul de ungere sau sa se raspandeasca la baza compresorului.

Fiecare stagiu de compresie este racit cu apa printr-un circuit inchis, sub presiune, iar gazul iesit este racit de o retea de conducte din otel inoxidabil sau coaxial gas-water exchangers. Acelasi lichid raceste si sistemul de ungere.

In caz de vreme rece , sunt disponibile unele versiuni speciale, ce preincalzesc uleiul de ungere: o rezistenta electrica cu scut, certificat Atex, este manageriata automat de catre PLC conform cu temperatura exterioara detectata, asigurand pornirea compresorului cu o temperatura optima a lubrifiantului.

Caracteristici tehnice W

minim

maxim

Nr. stagii

1

4

Putere (kw)

55

200

Capacitate(Sm?3/h)

200

4000

Presiune intrare (barg)

0.2

70

Presiune iesire (barg)

250

Lubrifiere cilindri

Nelubrifiati

Lubrifiere mecanism transmisie

Pompa dedicata actionata de motor electric separat

Sistem racire

Apa-aer + glycol

RMP

985

Transmisie

Directa

Articulatie

Elastica cu roata din cauciuc ATEX

 COMPRESOR HIDRAULIC (BOOSTER/ BI BOOSTER)

BOOSTER 15-18 Kw combinat de obicei cu compresor mecanic.

BI-BOOSTER 37-55 Kw specific pentru statii fiica si statii on-line cu presiune de intrare mai mare de 25 bari. Compresorul hidraulic exploateaza o transmisie hidraulica pentru a misca unul sau mai multe pistoane pentru compresia gazului. Sunt disponibile mai multe configuratii:

–          dublu efect  mono stadiu  (Booster)

–          dublu efect dublu stadiu ( Booster)

–          cilindru hidraulic cu passing double stem moving 2 cilindri gaz ( Bi Booster)

Sistemul de compresie cu booster integrat este facut in general dintr-un compresor alternativ W cu 3 stadii mono efect, stocare pe 2 nivele, un booster dublu efect mono stadiu si un sistem ce controleaza presiune de iesire catre distribuitor.

Booster-ul permite reducerea puterii absorbita de compresorul principal si limitarea numarului de porniri, reducand astfel consumul (foarte mare in timpul pornirii) si uzura mecanica. Boosterul furnizeaza intotdeauna gazul la presiunea potrivita , asigurand astfel cea mai mare presiune de alimentare pana la sfarsitul operarii, limitand volumul de stocare si cel mai important numarul de cilindri de inalta presiune.

Stocarea devine mai usoara si mai mica, deoarece urmatoarele componente nu sunt de folos:

–          panou prioritati

–          cilindri triplu stadiu

–          doua din trei reductii si sisteme de siguranta ce protejeaza distribuitorul la iesirea presiunilor joase si medii

Boosterul deasemenea permite o alimentare precisa a unui rezervor cu CNG, mascand insuficienta compresorului  si eliminand posibilile cozi din orele de varf sau pur si simplu umpland rezervoare mai mari intr-un timp mai scurt.

Caracteristici tehnice Booster

minim

maxim

Nr. stagii

1

2

Putere (kw)

15

18

Capacitate(Sm?3/h)

100

1000

Presiune intrare (barg)

30

250

Presiune iesire (barg)

300

Transmisie

Hidraulica

RMP

4

16

Lubrifiere cilindri

nelubrifiati

Sistem racire

Apa-aer + glycol

Caracteristici tehnice Bi-Booster

minim

maxim

Nr. stagii

2

Putere (kw)

37

55

Capacitate(Sm?3/h)

100

3000

Presiune intrare (barg)

5

250

Presiune iesire (barg)

300

Transmisie

Hidraulica

RMP

8-10

14-16

Lubrifiere cilindri

nelubrifiati

Sistem racire

Apa-aer + glycol

PANOU PRIORITATI

Acest dispozitiv gestioneaza secventa umplerii unitatilor de stocare  dand prioritate umplerii cilindrilor de inalta presiune pentru a alimenta autovehiculul la cea mai mare presiune.